Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem. (Historicko-sociologická analýza)
Prázný, Rudolf ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Jakubec, Ivan (oponent) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem (historicko-sociologická analýza) ABSTRAKT Předkládaná disertační práce, s využitím historicko-sociologické analýzy, popisuje a vysvětluje postavení, reakce a působnost Národního divadla v Praze, v době jednoho z nejtěžších období našich novodobých dějin, okupaci nacistickým Německem, v době tzv. Protektorátu Čechy a Morava (1939-1945), kdy s pomocí svých uměleckých prostředků, hodnot a interpretačním snažením uměleckého souboru, se tato vrcholná kulturní instituce snažila hájit právo naší společnosti na svou vlastní kulturu, na svou vlastní existenci. Hlavním cílem je analyzovat způsoby a prostředky, pomocí kterých Národní divadlo v Praze reagovalo a spolu se svým publikem čelilo krizovým situacím, způsobeným nacistickou okupací. Jedním z klíčových faktorů v tomto procesu bylo chování divadelních umělců, ve kterém mnozí poukazovali velkou míru statečnosti a ochoty riskovat nejenom své pracovní postavení, nýbrž mnohdy i svůj život, aby dokázali naši společnost vést, ukazovat cestu vedoucí k odhodlání nevzdávat se své národní suverenity. Národní divadlo v Praze se mělo stát nástrojem, pomocí kterého se nacisté snažili pod velkým tlakem realizovat svou kulturní politiku, směřující k ovládnutí našeho národa a k...
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem. (Historicko-sociologická analýza)
Prázný, Rudolf ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Jakubec, Ivan (oponent) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Národní divadlo v Praze v době nacistické okupace: Přední divadelní scéna mezi útlakem a odporem (historicko-sociologická analýza) ABSTRAKT Předkládaná disertační práce, s využitím historicko-sociologické analýzy, popisuje a vysvětluje postavení, reakce a působnost Národního divadla v Praze, v době jednoho z nejtěžších období našich novodobých dějin, okupaci nacistickým Německem, v době tzv. Protektorátu Čechy a Morava (1939-1945), kdy s pomocí svých uměleckých prostředků, hodnot a interpretačním snažením uměleckého souboru, se tato vrcholná kulturní instituce snažila hájit právo naší společnosti na svou vlastní kulturu, na svou vlastní existenci. Hlavním cílem je analyzovat způsoby a prostředky, pomocí kterých Národní divadlo v Praze reagovalo a spolu se svým publikem čelilo krizovým situacím, způsobeným nacistickou okupací. Jedním z klíčových faktorů v tomto procesu bylo chování divadelních umělců, ve kterém mnozí poukazovali velkou míru statečnosti a ochoty riskovat nejenom své pracovní postavení, nýbrž mnohdy i svůj život, aby dokázali naši společnost vést, ukazovat cestu vedoucí k odhodlání nevzdávat se své národní suverenity. Národní divadlo v Praze se mělo stát nástrojem, pomocí kterého se nacisté snažili pod velkým tlakem realizovat svou kulturní politiku, směřující k ovládnutí našeho národa a k...
Kostým v divadle hraném dospívající mládeží
Pařízek, Aleš ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem Kostým v divadle hraném dospívající mládeží se pokouší o náhled do specifické oblasti, která je součástí tvorby jakékoliv divadelní inscenace. V teoretické rovině pohlíží na pojem kostým z hlediska současné teatrologie - definuje jeho funkci jako jeden z důležitých znaků divadelní komunikace a vnímá ho jako výrazný stylotvorný prvek divadelní inscenace. Shrnuje vývoj kostýmu v různých obdobích historie evropského divadla a zabývá se jeho využitím v rámci školského řádového divadla. V užším pohledu otevírá otázku funkce oděvu, jako kostýmu v civilním životě. Specifikuje ho jako důležitý projev identifikace s příslušností k určitým skupinám - subkulturám a nahlíží rovněž do problematiky využití kostýmů při zážitkových akcích typu LARP a Cosplay. Na konkrétních příkladech několika divadelních inscenací ukazuje různé varianty práce s kostýmem v divadle hraném současnou dospívající mládeží. Ve výzkumné části nabízí rámcový pohled na problematiku využívání kostýmu v divadelních souborech základních uměleckých škol a jejich veřejných prezentacích.
Vývoj a problematika zájezdových divadel
Kusnjerová, Hana ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; POKORNÝ, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje Vývoji a problematice zájezdových divadel. Popisuje historicko-společenské události, které měly na kočovná a následně zájezdová divadla výrazný vliv. Zabývá se jednotlivými vybranými kočovnými soubory, jejich způsobem fungování, dramaturgií a ukončením jejich činnosti. Následuje období zestátnění divadel a direktivní řízení kulturního dění na celém území tehdejšího Československa a následná porevoluční současnost. Cílem práce je nastínění vývoje zájezdových divadel, od divadel kočovných po divadla zájezdového typu, včetně období, kdy byla tato divadla především nástrojem politickým. Společně s jejich vývojem dochází i ke změnám jejich způsobu provozování a změně postavení ve společnosti.
Pražské divadelní scény v ziskovém sektoru
Jordan, Hanuš ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány vůbec poprvé. Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního města Prahy. Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru metropole. Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny. Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?
Nepočujúcí v slovenskej pantomíme
Radzová, Valéria ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; MIKOTOVÁ, Zoja (oponent)
Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.